איך להרדים תינוק? - דורית קרייזר - ייעוץ שינה לתינוקות
EN | HEB

איך להרדים תינוק?

איך להרדים תינוק היא שאלת מיליון הדולר. כל כך הרבה סוגי תינוקות ועוד יותר מכך המון סוגים של הורים עומדים מאחורי התינוקות האלה. המשותף לכל ההורים, הוא שהם היו רוצים שתהליך הרדמת התינוק יהיה נעים לו, קל ועם חיוך. העניין הוא שבמקרה של שנת תינוקות בכלל והרדמתם בפרט, מדובר בניגודי אינטרסים: ההורים רוצים שהתינוק יירדם וישן והתינוקות למרות הצורך החזק של שינה רוצים להמשיך את נוהל ההנאה של מהלך היום. התוצאה: "גישור".

איך נעשה זאת?

הדרך הקלה, הבטוחה וזו שמחזיקה מעמד להכי הרבה זמן בחיים היא הדרך שבה התינוק לומד להירדם בכוחות עצמו. מדוע זה חשוב כל כך? כי בדיוק באופן שבו הוא נרדם כך הוא עובר ממחזור שינה אחד לשני: אם למשל ההורים הרדימו את התינוק על הידיים….התינוק יתעורר כעבור 90-120 דקות ויזדקק לאותן ידיים בכדי לחזור לישון וחוזר חלילה. אם ההורים הרדימו את התינוק בעגלה תוך כדי נדנוד, הוא יזדקק לעגלה ולנדנוד כל מחזור שינה. אם ההורים לימדו את התינוק להירדם בכוחות עצמו – פה טמונה ההצלחה הגדולה – הוא יוכל לחזור לישון בכל מעבר למחזור שינה, משמע…לילה שלם!

כשההורים יודעים ללמד את התינוק לעשות זאת חשוב שיהיו עקביים, בכך הם מעניקים לתינוק שלהם את המתנה הגדולה של חייו: לדעת לישון. אם ההורים נתקלים בקושי, הדבר הנכון לעשות הוא לבקש את עזרת יועצת שינה בשיטה שהכי נראית להם או שקיבלו עלייה המלצות. זו לא בושה לבקש עזרה. בכל אופן כמה טיפים שיעזרו לכם להרדים את התינוק כשהוא מרדים את עצמו:

  1. הניחו אותו במיטה כשהוא ער ולא כשהוא נרדם בעזרת משהו חיצוני
  2. דאגו שהוא יהיה שבע ו…עייף. (לא נכניס תינוק לישון כשהוא לא עייף)
  3. עם תינוקות לא צריכים להיות קשוחים, רק עקביים. בחרו שיטה והתמידו בה
  4. דאגו לסביבת שינה נעימה נטולת עודף גירויים, עם טמפרטורה נעימה של 21-23 מעלות
  5. בטיטול יש "לשונית" כזו בחלק העליון. דאגו להכניסה פנימה. היא תמנע הרטבת בגדים אם התינוק עושה את צרכיו בטיטול
  6. דאגו שהחדר יהיה חשוך. אור מפריע לשינה טובה ושלווה

איך להרדים את התינוק?…….ללמד אותו לעשות זאת. זו מיומנות חשובה בדיוק כמו לדבר, ללכת לרכוב על אופניים ?

שינה טובה לכולם!

תוכלו גם לקרוא את המאמר "מחזורי שינה אצל תינוקות".

  לשיחת ייעוץ לא מחייבת