לישון יחד עם הילדים - כן או לא? זאת השאלה | השיטה של דורית קרייזר
EN | HEB

לישון יחד עם הילדים – כן או לא? זאת השאלה

לישון יחד עם הילדים

יש משפחות שכולם ישנים עם כולם. "שיטה" זו מבוססת על פי ספרה הנפלא של ג'ין לידלוף "עיקרון הרצף" (מתבסס על מחקר שעשתה על שבט ההיקואנה). ההורים הפועלים לפי עיקרון זה, ישנים עם הילדים במיטה אחת או במיטות צמודות אחת לשנייה ואם מדובר בתינוקות, הם לא נותנים להם לבכות בכלל. הם גם מרימים אותם וצמודים אליהם עד הגיל שהילדים עצמם מתרחקים. בכנות? לילדה שבי זה נראה מגניב. אם אחזור לילדותי (המאושרת), אוכל להיזכר ברגע בו היה לי מאד קשה להיפרד מהורי כשהכניסו אותי לחדר לישון. "עוד נשיקה.." ביקשתי…. "עוד חיבוק….עוד סיפור אחד ודי! אחרון חביב….".

הורי, שגידלו חמישה ילדים בהפרשים של שנה עד שנה וחצי אחד מהשני, לא יכלו לדמיין מצב שנישן איתם. אמא שלי סיפרה לי שהיא נהגה לספור את השניות שיגיע הערב וכולנו נלך לישון. למה? כי במהלך היום היא ישבה איתנו להכין שיעורי בית, שיחקה והרכיבה פאזלים, לקחה אותנו לגן השעשועים והקריאה את כל הקלאסיקות שקיימות ובשעה 19:00, היא שבקה. אכלנו יחד ארוחת ערב והלכנו לישון ואז, היא מספרת, הייתה מקדישה זמן לזוגיות עם אבא שלי. הם היו יושבים במרפסת ומשוחחים. כל אחד היה מספר על חוויות שעברו עליו במהלך היום והם היו מקבלים החלטות לגבי הילדים או נסיעות או כל דבר אחר. (לפעמים גם רבים או מלבים חילוקי דעות 🙂 ). כך גדלתי והיום כשאני צועדת לקראת העשור השישי של חיי אני מאוד מרוצה מהתוצאות. אני אישה עם ביטחון בעצמי ובעולם, מלאת אופטימיות וידעתי להתמודד עם כל הקשיים שהחיים זימנו לי. הוריי הקפידו על השינה שלנו. כל אחד במיטתו. ההירדמות העצמית, כשמה כן היא הייתה האחריות שלנו וזה מה שעזר לנו לעבור ממחזור שינה אחד לשני בלי להזדקק להורים או לחפץ מסוים. זאת הסיבה שאנחנו חמישה ילדים ואף אחד לא סובל מהפרעות קשב וריכוז. ממש כך. אז לבני השבט ההיקואנה האינדיאני אולי זה התאים כי הם לא היו צריכים ללמוד, לא להמציא המצאות בחברות ההייטק והפרעות הקשב והריכוז שלא נבדקו שם מעולם, לא ממש הפריעו להם, כי בג'ונגל אין ריטלין אך גם לא צריך יכולות שנדרשות בחברה המערבית.

שינה משותפת מפתחת תלות בהורים, גורמת לפחות חמצן באוויר ויותר דו תחמוצת הפחמן ובמקרים של שינה במיטה אחת, היו מקרי מוות לא מעטים. קצרה היריעה של חסרונות נוספים ואולי למען ההגינות גם כמה יתרונות. אז כל הורה שיבחר לעצמו איך הוא רוצה לגדל את הילדים, רק בבקשה לקחת בחשבון שרצף השינה נפגעת (קשה) אצל משפחה כשישנים יחד במיטה אחת. אף אחד לא ישן שינה רצופה ואיכותית. זה לא רק אני אומרת, ישנה עדות מחקרית ענפה בנושא הזה. שינה טובה, ביחד או לחוד. זה העיקר.

דורית יועצת שינה לתינוקות

  לשיחת ייעוץ לא מחייבת